El Govern d’Alberto Fabra incompleix una sentència judicial, envia a 1.700 persones a l’atur i càrrega sobre els treballadors les conseqüències de la seva escandalosa manipulació i mala gestió en aquesta cadena pública
La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) condemna amb tota rotunditat el tancament de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), que ha dut a terme avui el govern autonòmic del PP que presideix Alberto Fabra, incomplint la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana que va anul·lar l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO).

Enlloc de negociar amb el comitè d’empresa les mesures que siguin necessàries per mantenir les emissions, Fabra ha optat per carregar sobre els treballadors les conseqüències de la mala gestió, l’escandalosa manipulació, la utilització política i el sobredimensionamiento de la plantilla per interessos partidistes que han dut a terme els seus antecessors en la Presidència de la Generalitat valenciana, Eduardo Zaplana i Francisco Camps, i que ell no ha resolt.

No només no ha intentat posar fre a aquesta situació, sinó que ha preferit enviar a l’atur a 1.700 persones, ocasionar greus perjudicis a diversos milers més que depenien de manera indirecta de la cadena i privar a la ciutadania d’una televisió pública que servís per cohesionar a la societat valenciana i defensar la seva llengua cooficial.

La Junta Executiva Federal de la FeSP mostra la seva solidaritat als treballadors d’RTVV i lamenta que un govern que es confessa demòcrata hagi estat capaç de donar aquest cop a la democràcia i al dret a la informació de la ciutadania.

Animem a la plantilla a continuar la seva lluita per intentar que la cadena torni a emetre i a la població del País Valencià a què exigeixi al seu Govern la seva nova posada en funcionament, després de negociar i aplicar els ajustos necessaris.

29 de novembre de 2013