La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expresa el seu rotund rebuig a la possibilitat que el Govern central posi en pràctica l’acord del Consell de Ministres extraordinari del 21 d’octubre, que permetria la seva intervenció en els mitjans públics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Aquesta decisió suposaria una inadmissible intervenció política en la feina dels professionals d’aquests mitjans, contrària a la independència que han de mantenir com a servei públic que són al servei del dret de la ciutadania a rebre informació veraç, plural i de qualitat.

Ni l’actual Govern de la Generalitat ni un altre que pogués substituir-lo, ni tampoc l’Executiu que presideix Mariano Rajoy, han de controlar aquests mitjans públics ni intervenir-hi, sinó respectar que treballin amb professionalitat, independència i sense pressions de cap tipus.

És molt hipòcrita i irònic que el Govern central afirmi ara que pretén aplicar aquesta mesura per garantir «la transmissió d’una informació veraç, objectiva i equilibrada, respectuosa amb el pluralisme polític, social i cultural», quan des que va arribar a la Moncloa ha convertit la televisió pública estatal –TVE– en un instrument de propaganda al servei del Govern i del Partit Popular, com vénen denunciant reiteradament els treballadors i els seus representants.

La FeSP mostra la seva solidaritat i suport als treballadors i els comitès d’empresa de TV3, Catalunya Radio i l’Agència Catalana de Notícies, i els anima a seguir denunciant qualsevol tipus d’ingerència en el seu treball, tant si prové del Govern de la Generalitat com del Govern central.

24 d’octubre de 2017