La direcció de Grup Zeta va ser jutjada en una vista que va tenir lloc a l’Audiència Nacional el 19 de desembre passat per la denúncia presentada pels comitès d’empresa en representació dels treballadors dels diferents mitjans de grup. Els tres advocats que van representar les societats demandades van admetre que el personal fora de conveni es va baixar el sou per sota del 9% al qual s’havien compromès en l’acord de rebaixa salarial signat en 2014 i que va donar motiu a l’aplicació d’un Expedient de Regulació d’Ocupació Temporal (ERTO).

Els defensors de l’empresa, segons explica el comitè d’empresa d’El Periódico en el seu blog, van reconèixer que els directius es van retallar les seves retribucions al voltant del 7%, dos punts menys del 9% que van acceptar en 2014 i que des de llavors s’aplica sobre tots els conceptes salarials, inclòs el quilometratge, als 600 empleats afectats d’El Periódico de Catalunya, Sport i les revistes del Grup Zeta.

Els tres advocats que va contractar l’empresa per defensar-se van dur a terme un exercici d’autojustificació dels alts directius que van provocar aquesta situació i es van dedicar a sembrar la confusió llançant falsedats sobre la plantilla i buscant argúcies jurídiques per invalidar la demanda. La direcció va presentar un informe d’un suposat pèrit sense cap rigor ni comprovació que xifrava la rebaixa de la massa salarial dels treballadors de conveni en el 4,42% a causa de suposats premis, aixecaments d’ERTE i al fet que tots els treballadors cobrem la prestació màxima de desocupació. És un exemple de les falsedats i els paranys utilitzats pels responsables del grup.

Etiquetes: , , ,