La direcció del grup Z ha rebutjat les propostes dels treballadors de rebaixar els salaris i ha abandonat la taula de negociacions. Empresa i comitès van estar negociant la tarda d’ahir dimecres 5 de febrer. Els representants dels treballadors van fer una oferta d’una rebaixa salarial global de quatre milions d’euros que no va ser atesa pels seus interlocutors que van optar per aixecar-se de la taula. Els treballadors ja van acudir a les converses advertint que l’acord només era possible «si Z reconsidera seriosament una proposta de retallada inassumible». Per a aquest dijous és prevista una reunió del consell d’administració de la qual el personal de Z confia que en surti un canvi d’actitud. Els comitès de les diferents empreses del grup han emès un comunicat en el qual expliquen que «hem tornat avui a la taula de negociació a petició de l’empresa i el moderador. En la reunió, l’empresa ha manifestat que els 37 voluntaris podran abandonar la companyia en les properes setmanes al marge que existeixi un acord sobre la rebaixa salarial plantejada.»

No obstant això, afegeix la nota, «en l’aspecte econòmic, la direcció ha mantingut la seva exigència de retallar els sous en els mateixos percentatges introduint alguns matisos en el format i en la indemnització sobre la part que pretén eliminar definitivament.» Els comitès han plantejat la seva proposta final que suposa prorrogar els acords de rebaixa vigents en cadascun dels convenis col·lectius, més una reducció de massa salarial entorn dels 4 milions d’euros anuals, tenint en compte les sortides voluntàries i un expedient de regulació temporal d’ocupació. Per això, els comitès lamenten «l’actitud intransigent de la direcció del grup davant una oferta que suposa més de la meitat dels objectius inicials d’estalvi en massa salarial de conveni i un esforç molt significatiu i traumàtic per a la plantilla. Tal com hem proposat en el nostre pla “entre tots” i confirmat en totes les assemblees, considerem que la resta de l’esforç ha de ser assumit per la propietat i el personal de fora de conveni, així com pels bancs creditors i Hisenda.» Si el consell d’administració no modifica el seu plantejament, els treballadors decidiran en els pròxims dies les iniciatives a emprendre.