El secretari general de la FeSP, Agustín Yanel, afirma que molts empresaris de mitjans han aprofitat per acomiadar els periodistes més experimentats i aquells que resulten “incòmodes”.

El secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Agustín Yanel, ha declarat al diari digital ZoomNews que, en els mitjans de comunicació, “molts empresaris han aprofitat la crisi per abaratir costos”, acomiadant als periodistes veterans i amb sous més elevats. També han utilitzat les dificultats econòmiques com a excusa, en molts casos, per “treure’s de sobre treballadors incòmodes”. “Un periodista acabat de llicenciar farà el que li diguin”, ha afegit.

En aquest mateix sentit, s’ha pronunciat el vicesecretari de l’Associació de la Premsa de Madrid (APM), Nemesio Rodríguez, qui ha afirmat: “Des de la posada en marxa de la reforma laboral s’ha anat a abaratir costos”.

“Els joves necessiten treballar amb periodistes experimentats”, ha afegit Yanel, opinió amb la qual coincideix en el mateix reportatge la presidenta de la FAPE, Elsa González: “Molts llocs han estat substituïts per recent llicenciats que necessiten rodatge. S’ha trencat la cadena d’aprenentatge en què assumien els coneixements i la saviesa del sènior “, ha indicat.

El secretari general de la FeSP ha assenyalat que els periodistes viuen de la seva credibilitat. “Sense la credibilitat no tenim raó de ser. Tots els mitjans [digitals] busquen visites, però han de guanyar-les donant informació i exclusives”, ha subratllat.