Què: Jornada de Formació: La cooperativa, un model per empreses periodístiques. Debat i experiències

Dia: 10 de novembre de 2015

Horari: de 12:00 a 14:00 hores

Lloc de realització: Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya c/ Premià, 15 1a planta 08014 Barcelona

Organitza: Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya
Col·labora: Sindicat de Periodistes de Catalunya, Grup de Periodistes Ramon Barnils, Associació de Dones Periodistes de Catalunya.

També podeu participar a l’esdeveniment de Facebook i ajudar-nos a fer difusión amb el link d’aquesta notícia, el d’inscripció o el del programa.

Per participar us heu d’inscriure aquí i també podeu consultar el programa al següent enllaç.

Objectius

Convidar a la reflexió entorn el fet d’emprendre un projecte empresarialDonar resposta a les inquietuds emprenedores del col·lectiu de periodistes.
Elements clau d’emprendre col·lectivament.
Conèixer els punts clau de l’empresa cooperativa.

Públic

Periodistes interessats en conèixer el model d’empresa cooperativa.

Docent

Xavier Gallofré. Llicenciat en Història i Diplomat en Graduat Social.
Expert en cooperativisme. Més de 15 anys d’experiència com a docent en temes de gestió participativa i democràtica. Docent d’Aposta, SCCL.

Moderació

Vicent Canet (moderador de la taula rodona) Periodista i secretari d’Acció Social del Sindicat de Periodistes de Catalunya.

1 – La cooperativa

– Definició
– Què vol dir formar part d’una cooperativa
– La persona sòcia: aspecte clau de l’empresa cooperativa
– La gestió i organització societària: els òrgans socials
2 – Les motivacions

– Què implica tenir una empresa?
– Per què organitzar-nos en cooperativa?
3 – Presentació d’experiències cooperatives (taula rodona)

– Contrapunt
– Crític