Després de l’anunci fet per Grupo Z la setmana passada del seu pla per rebaixar la massa salarial d’El Periódico de Catalunya, el comitè intercentres del diari es va reunir el dijous 25 de gener amb la representació de l’empresa per obtenir informació sobre el salvatge procés de reestructuració. Segons informa el comitè en el seu blog, «després dels requeriments d’informació per part del comitè, la direcció s’ha presentat a la reunió sense cap dada i mantenint la seva intenció de presentar un ERO per reduir un 45% la massa salarial.»

La direcció, diu el comitè, «solament ofereix promeses d’informació i d’una reunió amb la cúpula del Grup que en aquests moments és imprescindible. Entre altres informacions, la direcció encara no ha explicat al comitè l’acord amb la banca per refinançar el deute signat l’estiu passat.»

Malgrat mantenir els seus plans, «l’empresa no aclareix com pensa treure endavant la publicació d’El Periódico en els seus formats de paper i digital prescindint de gairebé la meitat dels treballadors. El comitè ha instat a la direcció a explicar els seus plans de negoci en què basa el suposat “canvi organitzatiu” anunciat, que poden causar un impacte irreparable en El Periódico i en l’activitat de totes les empreses que formen part del conveni intercentres.»

Els contactes amb l’empresa seguiran la setmana propera en una data per determinar a causa dels problemes d’agenda de la direcció derivats de l’ ERO per tancar les revistes Tiempo i Interviú.

Els treballadors d’El Periódico ja van realitzar una assemblea el dilluns 22 de gener passat i es van manifestar també a la porta del rotatiu per mostrar el seu rebuig a l’ERO anunciat per Grupo Z contra el qual ja estan preparant mobilitzacions.