La direcció de Grupo Zeta va formalitzar el 19 de febrer passat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per a un total de 177 treballadors d’El Periódico de Catalunya. Aquesta xifra supera fins i tot el 45% anunciat inicialment i arriba al 46% dels 383 empleats que treballen en les empreses afectades en l’actualitat.

Amb el ERO presentat Grup Zeta, segons afirma el comitè d’empresa al seu blog, «vol despatxar a 85 empleats de la societat El Periódico SL (redacció), 55 de Zeta Serveis i Equips (administració i sistemes informàtics), 19 de Zeta Gestió de Mitjans (publicitat) i 18 de Logística de Mitjans (distribució i subscripcions).»

L’empresa ha preferit engegar el compte enrere de l’ERO «en lloc d’obrir una treva fins a principi de març per seguir negociant i buscar voluntaris disposats a deixar la companyia, com s’hi havia preacordado el divendres passat sobre la base d’una proposta de la pròpia adreça. Amb la formalització de l’ERO, el calendari del qual de negociació acabarà després de Setmana Santa, l’empresa opta per portar a la pràctica les seves amenaces, que tindran la resposta proporcional de la plantilla al major atac sofert en els 40 anys d’història d’El Periódico

Després de la celebració d’assemblees urgents el mateix dilluns, el dimarts a la tarda tindrà lloc una assemblea general de tots els treballadors de Barcelona i Madrid amb la finalitat d’analitzar una escalada en les mobilitzacions contra l’ERO.» A continuació de les assemblees, els treballadors sortiran al carrer per explicitar públicament el seu rebuig als acomiadaments.