La direcció de Grupo Zeta va lliurar el 7 de març passat al comitè intercentres d’El Periódico, la notificació de l’inici del període de consultes i la memòria explicativa sobre l’Expedient de regulació d’ocupació (ERO) que l’empresa va anunciar fa unes setmanes. En aquest escrit, el diari manté els 177 acomiadaments en el conjunt d’empreses de Madrid i Barcelona i la mateixa afectació per societats: 55 a Zeta Servicios y Equipos, 85 a El Periódico de Catalunya, 18 a Logística de Medios de Catalunya, i 19 a Zeta Gestión de Medios.

La memòria de l’expedient demostra que l’empresa està executant el contingut del pla elaborat per Deloitte fins i tot arribant més enllà del que s’hi preveu i pretén externalitzar gran part de les tasques que es realitzen actualment pel personal de plantilla.

El comitè, en una nota que ha enviat als treballadors, ha sol·licitat obrir el procés d’adscripcions voluntàries a l’expedient, sobre el qual l’empresa s’ha negat en primera instància i s’ha compromès a donar resposta com a màxim en la propera reunió prevista per a aquest mateix divendres dia 9 de març. El comitè anuncia una doble sessió d’assemblees posteriors a la reunió per informar amb més detall del què hagi donat de si la trobada.

D’altra banda, els treballadors del diari van criticar ahir 8 de març l’actitud de la direcció , que després de fer una portada de l’edició del dia en què destacava la importància de la vaga feminista convocada, va posar grans dificultats perquè les periodistes del diari poguessin secundar la convocatòria.