400.000 persones, segons els organitzadors, han participat a la manifestació celebrada a Barcelona contra la reforma laboral. La marxa ha començat poc després de les 6 de la tarda del passeig de Gràcia/Diagonal i ha transcorregut amb normalitat fins a la plaça Catalunya.

Segons els sindicats convocats, el seguiment de la vaga general a Catalunya ha estat d’un 80%, el que significa que més de dos milions de treballadors no han anat als seus llocs de feina. La incidència de la vaga també s’ha notat en el consum elèctric, que ha caigut un 28% respecte el dimecres de la setmana passada.

Al final de la manifestació no hi ha hagut discursos i el cantant Gerard Quintana ha estat l’encarregat de recordar els principals punts de la reforma laboral aprovada pel Govern central i que retallen els drets laborals i socials. Quintana ha recordat que amb la reforma laboral els acomiadaments seran més fàcils i barats; redueix la indemnització per acomiadament improcedent, i estableix uns contractes fixos amb condicions molt precàries i amb menys drets socials.

També entre els mitjans de comunicació la vaga ha tingut un important ressò. Els diaris de Barcelona que han tret edició ho han fet amb menys pàgines. A més, alguns com El Periódico i l’Sport han hagut de recorre a altres impremtes ja que les pròpies han fet vaga. Avui l’aturada s’ha fet als mitjans audiovisuals, les televisions han ofert programació enllaunada, i les agències.