L’SPC ofereix als periodistes que vulguin impulsar nous mitjans de comunicació una proposta amb les diferents fórmules societàries perquè triïn la que considerin més adequada al seu projecte. Cada vegada són més els informadors que, davant les dificultats per trobar feina o perquè són crítics amb els mitjans existents, opten per impulsar projectes propis a mida de les seves capacitats, interessos i inquietuds professionals. Per ajudar-los en aquest procés, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) els ofereix un quadre explicatiu amb les diferents fórmules societàries en les quals emparar legalment i impulsar aquestes iniciatives periodístiques.

Aquest quadre està elaborat a partir de les informacions que ja ofereixen diferents institucions i que presentem en format resumit com a ajuda o guia d’assistència a els qui impulsen nous mitjans de comunicació. De totes maneres, cal tenir present que això és simplement una guia i que davant un projecte concret, els que l’impulsin podran consultar al sindicat com implementar-lo de manera efectiva. A la web de la FeSP, es pot obtenir el mateix quadre en versió en castellà.