Davant la imminent destitució de la directora de TVC : una decisió amb criteris polítics i no professionals

37 anys després de mort el dictador, i 35 de les primeres eleccions democràtiques Espanya i Catalunya continuen sent diferents, els drets democràtics disten molt dels habituals a la resta d’Europa. Som una societat intervinguda a nivell econòmic per la UE i a nivell polític pels governs espanyol i català que se senten propietaris dels ciutadans i del seu futur sense retre comptes i amb total opacitat en les seves decisions.

Aquí tenim menys drets, menys llibertats, salaris més baixos, pitjors condicions de treball (que encara volen retallar més) i uns mitjans de comunicació públics que un cop més els governs intenten que siguin simples propagandistes dels seus interessos. Amb això, Rajoy i Mas van pel mateix camí, un en nom de la nació espanyola i l’altra en nom de la nació catalana, però de la nació que s’ajusta als paràmetres del PP i als de CiU.

Ara un cop reformada la llei de la CCMA gràcies a un pacte PP+CiU, i designat un nou Consell de Govern novament de quotes polítiques, però amb només les majoritàries, d’esquenes a la societat i a la realitat professional dels mitjans de la Corporació, imposarà un nou director de TV3, que satisfarà els interessos i desitjos de CiU i PP, però que no s’explica quan el model de servei públic funciona i lidera l’audiència. De manera que es trenca la garantia de no fer coincidir la renovació de càrrecs amb les legislatures, per salvaguardar la independència.

El nomenament de Ramon Rovira està decidit de fa temps, és un acord CiU+PP que volen que també beneeixi el PSC. Es farà oficial probablement aquesta setmana, un cop Rovira s’ha assegurat el retorn al Banc de Sabadell, amb les mateixes condicions, si hi ha dificultats en aprimar TV3 en benefici del Grup Godó i Antena 3.

Una operació també pactada entre CiU+PP que vol reduir el paper de TV3 com a televisió de referència, i també la plantilla, per beneficiar a canvi les productores de l’òrbita convergent i popular.

En les democràcies “normals” els alts càrrecs professionals, es trien per avaluació de currículum i coneixements, per concurs, o per oposició, i almenys es decideix entre una terna de candidats i no amb l’opacitat a que aquí ens tenen acostumats.

Volem ser plenament europeus també en mitjans públics, no volem tornar a una televisió governamental i partidista.

Barcelona, 15 d’abril de 2012