La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) participarà aquest 4 de desembre a Barcelona en la conferència final del projecte Recover, una investigació realitzada en sis països europeus sobre els efectes negatius de la externalitzacions en diversos sectors econòmics, un dels quals és el periodisme. La FeSP és una de les organitzacions triades a Espanya per participar en el projecte Recover –sigles de l’expressió en anglès Relaunching Collective Bargaining, Rellançament de la negociació col·lectiva), una investigació que s’ha dut a terme durant els dos últims anys en sis països d’Europa –un dels quals, Espanya– amb l’objectiu d’analitzar els problemes que produeix l’externalització de tasques per part de les empreses.

El resultat d’aquesta recerca serà presentat, doncs, aquest dimarts 4 de desembre a Barcelona, en una jornada amb diferents intervencions i debats que començarà a les 9.00 hores a la Casa de la Convalescència, carrer de Sant Antoni Maria Claret, 171, dins del recinte de l’Hospital de Sant Pau. El projecte Recover, finançat per la Direcció general d’Ocupació, Assumptes Socials i Inclusió de la Comissió Europea, s’ha desenvolupat a França, Itàlia, Holanda, Polònia, Espanya i Regne Unit. A Espanya ho ha coordinat el Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Un dels sectors analitzats ha estat el de les empreses periodístiques.

En la jornada del dimarts es presentaran els resultats del projecte i es debatrà sobre els problemes que es plantegen en les ocupacions intensives externalitzades; com afecten les externalitzacions de part de les tasques a la negociació col·lectiva, i el desafiament de les empreses multiserveis, amb la intervenció de ponents de diversos països. A les 15.30 hores tindrà lloc una taula de debat en la qual participaran representants de deu organitzacions de països europeus que han estat consultades per realitzar aquest informe, entre els quals hi haurà el secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Agustín Yanel.

El passat 21 de setembre ja es va celebrar a Barcelona una jornada de debats, dins del projecte Recover, en la qual es van analitzar els efectes negatius que produeix la subcontractació en els mitjans de comunicació. En una taula de debat va participar Francesc Ràfols, president del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) i secretari d’Organització de la FeSP. En una altra taula es va parlar de l’externalització de les cambreres de pis en el sector turístic espanyol, conegudes com las Kellys, una altra de les àrees incloses en l’informe.