Professors i investigadors de la comunicació han fet públic un informe titulat La necessitat de valorar amb rigor el servei públic de la CCMA i la seva fragilitat en el qual defensen la necessitat de mantenir l’actual model de mitjans de comunicació garantint la seva independència i pluralisme.
En aquest document, s’afirma que la CCMA segueix el model de les corporacions públiques d’Europa amb una missió “de servei públic que transcendeix les consideracions economicistes de rendibilitat i costos” per buscar “la rendibilitat social i cultural, que obliga a cercar la pluralitat de continguts”.
Per fer possibles aquests objectius, segons l’informe, “totes les corporacions públiques de radiotelevisió d’Europa compten amb estructures de funcionament més grans que les dels operadors privats”. Unes estructures que, tot i la crisi econòmica i la conseqüent reducció de pressupostos, mai es posa en dubte “la necessitat de la seva existència”.
En el document s’indica que creixen les opinions que parlen “d’un suposat gegantisme dels mitjans públics de la CCMA” i amb més treballadors que les televisions privades generalistes d’àmbit estatal, però alhora obvien dades imprescindibles per analitzar l’eficiència de la Corporació “com són que té un model basat en la producció pròpia i no en l’externalització generalitzada de la producció” i que competeix amb èxit amb cadenes privades amb pressupostos molt més alts.
L’informe presenta comparatives sobre pressupostos, audiències i ingressos per publicitat i conclou afirmant que TVC i Catalunya Ràdio “han estat un model d’èxit i eines fonamentals de normalització de la llengua catalana” raó per la qual cal “preservar la missió de servei públic garantint la seva independència política del govern i dels partits polítics”.