Després de la vaga d’aquest dimarts 28 de setembre a SBT, secundada per el 100% de la plantilla, el comitè d’empresa ha avançat que els treballadors tornaran a manifestar-se davant les portes del Parlament balear i tornaran a la vaga el pròxim dimarts dia 5 d’octubre “si no hi ha una resposta per part de l’empresa i del Govern” amb un model que “acabi amb la inestabilitat laboral”.

En un comunicat, el comitè emplaça als polítics a negociar “una radiotelevisió pública de veres, tal i com han promès, sense intermediaris que es quedin els doblers de tots els ciutadans i no es produeixin més acomiadaments”. Segons el comitè, IB3 “només interessa econòmicament a uns pocs” i no compleix amb l’interès general. “Des del naixement de la ràdio i televisió públiques ha quedat demostrada la ineficàcia d’aquest model externalitzat: malbaratament dels doblers públics, precarietat laboral, acomiadaments, i una pèrdua progressiva de la qualitat dels informatius”, afirma.

El comitè emplaça els diferents grups polítics a començar a treballar en aquest sentit i a reunir-se amb els treballadors en una mateixa taula per intentar obrir el diàleg i el camí “cap a una radio i televisió de les illes autènticament públiques”.