La manifestació contra la reforma laboral celebrada a Barcelona va ser un gran èxit. Milers de persones van sortir al carrer per dir no a les retallades de drets laborals que implica la reforma aprovada pel Govern de Mariano Rajoy. Les massives mobilitzacions celebrades a 47 ciutats de l’Estat fan que els sindicats reclamin obrir un procés de negociació a partir d’avui mateix.

L’SPC també va sortir al carrer per protestar contra una reforma que retalla drets laborals, treu capacitat de negociació als representants dels treballadors, abarateix l’acomiadament i obre la porta a contractes més precaris i a baixades de sous.

Des del sindicat es fa una valoració “molt positiva” perquè la manifestació respon “a uns continguts clarament regressius pels treballadors, i que per això mateix el nou govern del PP aplica sense complexos de manera unilateral, sense acords amb els sindicats ni amb l’oposició”, ha declarat el president de l’SPC, Ramon Espuny qui afegeix que el Govern central “només està executant el que li demana qui mana a la CE, i alhora satisfà aspiracions llargament reclamades per la gran patronal”.

Pel que fa al sector, a Barcelona hi va haver, organitzat pel sindicat, un seguici d’empreses en crisi, amenaçades de tancar o ja disminuïdes, com El Periódico, Sport, Badalona Comunicació, Ràdio L’Hospitalet, TV de Gavà, etc. amb forta implicació de la gent. També hi va haver un nombrós grup de treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio, amb una pancarta defensant una RTV pública de servei, ara qüestionada tant per la contrareforma de la llei de la CCMA com per la retallada en la subvenció per part del Govern.