L’ERO de 177 acomiadaments presentat per Grupo Zeta a El Periódico de Catalunya tindrà una resposta contundent de la plantilla amenaçada, segons informa el comitè d’empresa en el seu blog. L’assemblea general dels centres de treball de Barcelona i Madrid ha ratificat gairebé per unanimitat el full de ruta amb una escalada de mobilitzacions prevista per a les properes setmanes que inclourà un preavís de vaga de 15 dies en la recta final del període de consultes de l’ERO. El comitè gestionarà els dies de vaga en funció de com evolucioni la negociació.

Entre les accions més immediates, el Comitè d’empresa d’El Periódico de Catalunya ha enviat una carta a les empreses que participen en el fòrum Primera Plana que organitza el diari per informar-los de la convocatòria d’una protesta i dels motius de la mobilització. La carta ha estat dirigida a directius i representants del Banc Sabadell, ICIL, Aigües de Barcelona, Red Eléctrica, Telefónica i Accor. La protesta contra l’ERO de 177 acomiadaments es durà a terme el dijous 22 de febrer a l’Hotel Rei Juan Carlos I de Barcelona coincidint amb la conferència que donarà Ángel Simón, president d’Aigües de Barcelona, a partir de les 9.00 hores. Aquesta acció forma part de l’escalada de mobilitzacions en resposta a la presentació de l’ERO per part de la direcció de Grupo Zeta, que va rebutjar una proposta de negociació durant una treva.

En la carta enviada als directius de diverses empreses que participen en aquest fòrum s’explica que «els directius del grup que presideix Antonio Asensio Mosbah incompleixen els compromisos signats fa solament set mesos sobre extincions de contractes, igual que han incomplit de forma sistemàtica els acords anteriors de rebaixes salarials i mesures van ser acceptades per la plantilla en un exercici de responsabilitat per superar la crisi.» Per això, continua l’escrit, «li demanem la seva comprensió i suport davant la protesta que durem a terme coincidint amb el fòrum Primera Plana en nom de tots els treballadors d’El Periódico i Grupo Zeta, que ens sentim agredits en els nostres drets laborals per uns directius sense escrúpols que no respecten els acords signats.»

Arran d’aquest anunci, Grupo Zeta ha suspès la conferència davant la possibilitat que els treballadors es concentressin a la porta de l’hotel on s’havia de fer l’acte, amb pancartes, petards, màscares i xiulets.