Més d’un centenar de treballadors del diari El Mundo i El Mundo.es han presentat a la direcció del rotatiu un comunicat en què expressen el seu “absolut rebuig i consternació” per les paraules del seu company de rotativa Salvador Sostres al programa Alto i Claro de Telemadrid en què, aprofitant una pausa publicitària, va fer comentaris “obertament sexistes i racistes”. El comunicat es va lliurar a la direcció del diari, que no pensa prendre cap mesura contra Sostres.

Els treballadors del diari afirmen que “ens avergonyim que un subjecte així tingui cabuda en aquest mitjà”, i han afegit que se senten “impotents davant la deriva pseudodelictiva” de Sostres que “fa apologia de la major de les vilesa en cada text”.

I, en aquest sentit, els redactors han aprofitat el comunicat per recordar a la directiva d’El Mundo altres comentaris de Salvador Sostres. “Sostres ha escrit que Maragall era addicte a la beguda i l’alcohol minvava la seva capacitat mental. Sostres ha escrit que “el talent és connatural l’home com la bellesa a la dona”. Sostres ha escrit sobre els morts d’Haití que “el món fa neteja” i que “només els millors perduren””.

Tot i les crítiques dels treballadors d’El Mundo i la multitud de veus que han sortit contra el col·laborador d’aquest rotatiu i que han omplert planes als diaris, el director del diari, Pedro J. Ramírez, no pensa prendre cap mesura.

Per la seva banda, Salvador Sostres ha escrit en el seu blog que no farà comentaris sobre el vídeo “perquè era una conversa privada que ha estat robada i exhibida”. Sostres creu que “el contingut de la conversa es secundari” perquè allò que realment és important és “que ningú té dret a ficar-se en converses i en la vida dels altres”.