El 96,5% dels treballadors de TV3 ha votat a favor del cessament del president del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, i de la cúpula directiva de l’emissora en el referèndum celebrat el divendres 8 de novembre a les instal·lacions de la televisió pública catalana a Sant Joan Despí. La consulta havia estat convocada pel comitè d’empresa en la qual es proposava a la plantilla pronunciar-se sobre la continuïtat del principal directiu de la corporació i el seu equip de col·laboradors i sobre la conveniència d’impulsar un conjunt de mobilitzacions per aturar algunes de les mesures que Duart pretén impulsar.

El referèndum va comptar amb una participació del 63,2% dels treballadors. De les 1.300 persones que van votar, 1.254 ho van fer a favor del cessament de Duart, 20 (1,5%), en contra (1,9%); 24 (1,8%), en blanc; i dos vots nuls. Pel que fa a les mobilitzacions, van haver-hi 1.278 vots (62,1% de participació) dels quals 936 (73,2%) van ser a favor, 264 (20,7%), en contra; 73 (5,7%), en blanc; i cinc vots nuls.

Entre diverses qüestions, l’element que en aquests moments centra el malestar dels treballadors de TVC és la voluntat de l’empresa –que ha obtingut al Parlament el suport de CiU, PSC i PP– d’externalitzar el departament comercial de la televisió pública catalana, entregant-la d’aquesta manera els seus competidors més directes. La plantilla entén que això és un atac directe als ingressos de la cadena per tal de descapitalitzar-la i endegar el camí d’una possible futura privatització.