Bon acte reivindicatiu avui al Tradicionàrius de Gràcia organitzat pels treballadors de Catalunya Ràdio amb motiu del seu 30è aniversari, malauradament aigualit per un ERO (ara dit PAC = procediment d’acomiadament col·lectiu) que afecta també a TV3.

Majoria gran de samarretes vermelles, presència de diputats de partits (d’esquerres), Arcadi Oliveras, Joan Manuel Tresserras, Carme Sansa, i també de sindicats del sector, així com de la coordinadora Mitjans en lluita, que avui tenia assemblea a la mateixa hora.

Bon resum històric del paper de CR els darrers 30 anys de Catalunya, i especial reconeixement als desapareguts i als corresponsals acomiadats. Audiovisuals recordatoris entre intervencions, fetes per gent amb bona veu, i que han tocat diversos àmbits de la comunicació, inclosa la música.

Intervencions d’extreballadors de la casa, algun ara a la competència, i emotiva la de Martí Farrero, que ha donat pas a un company dels informatius de TV3 i a la representant de Mitjans en Lluita, que han recordat la lluita contra el tancament de l’ERT grega i la situació i la importància del conjunt dels mitjans de comunicació.

Hi ha hagut temps per a la broma i l’anècdota i també per recordar els gestors -que passen- que ja han fet tard per matar una realitat com la de CR i que per més “Eros” que facin, no aconseguiran el “Thanatos” de Catalunya Ràdio i de la seva gent.