El nombre de treballadors de la informació afiliats als sis sindicats de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha arribat en el darrer mes als 2.000. Tan important com això és que també continua creixent el nombre dels nostres delegats sindicals a les empreses, que esperem que abans de final d’any superi els 200; al marge dels companys que estan treballant a les respectives seccions sindicals. D’aquesta manera s’està buidant de contingut el tòpic de l’egocentrisme dels professionals de la informació i del seu rebuig a la implicació sindical i es demostra també que els sindicats de periodistes són el camí per a resoldre les inquietuds i reivindicacions del sector.

La FeSP està integrada pel Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC), el Sindicato de Periodistas de Madrid (SPM), el Sindicato de Periodistas de Andalucía (SPA), el Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB), el Sindicato de Profesionales de la Información de La Rioja (SPIR) i la Unión de Profesionales de la Comunicación de Canarias (UPC-Ca). Al mes de gener vinent s’hi integrarà el nou sindicat de periodistes que està en procés de constitució a Galícia i que ja té més d’un centenar de preafiliacions.