Els comitès d’empresa de Televisió de Catalunya i de Catalunya Ràdio han fet arribar als treballadors de l’ACN “tot el nostre suport front a la destralada que representa l’acomiadament del 15 % de la plantilla. Perquè els directius de l’ACN han decidit fer fora 9 treballadors per la via de l’acomiadament objectiu fent servir arguments de davallada de pressupost”.

En un comunicat conjunt, els comitès d’empresa afirmen que “la direcció de l’ACN ha enganyat als treballadors i als seus representants impedint la negociació prevista i tirant pel dret emparats per la Reforma laboral del PP votada per CiU” i afegeixen que “la direcció ha sabotejat la via de la negociació, i s’ha saltat la resolució del Parlament del 4 d’abril en que tots els grups van votar “la continuïtat i viabilitat” de l’ACN, “prioritzar al màxim l’estalvi de despeses que no afectin directament la plantilla” de l’Agència, i apostar per la negociació amb els representants dels treballadors”.

Els comitès d’empresa de TV3 i Catalunya Ràdio recorden els integrants del Consell d’Administració de l’ACN: Josep Martí Blanch, com a President, i secretari de comunicació del Govern de la Generalitat; Jordi Cuminal, director General de Comunicació, Teresa Farré, directora financera i de recursos de la CCMA, i Antoni Peman i Josep Vilar, Consellers de govern de la CCMA. El director de l’agència, nomenat per CiU, és Joan Maria Clavaguera, ex director de Catalunya Ràdio.

Per als dos comitès, “aquesta és una nova mostra de l’actuació del Govern respecte dels mitjans públics de comunicació de la Generalitat, que alhora que en destaca la importància en l’actual situació política, els retalla i mutila en funció només de directrius econòmiques sense considerar l’irreparable de moltes d’aquestes mesures, en un mercat comunicatiu dominat pel castellà i necessitat de l’espai públic per garantir veracitat, rigor i professionalitat, a més de pluralisme”.

Afirmen en el comunicat que els Comitès d’empresa de TV3 i de Catalunya Ràdio prenen nota d’aquesta actitud unilateral autoritària per part del Govern, i la tindran en compte en els processos de renovació de Conveni obert a les dues empreses.