La Sala social de Sevilla del Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA) ha desestimat el Recurs de Súplica presentat per l’Agència Korpa contra la sentència que reconeixia la relació laboral d’Ana Belén García, una de les reporteres d’aquesta agència del cor, i declarava la seva mort en accident de tràfic com a sinistre de treball «en missió». La resolució del TSJA confirma en tots els seus termes la sentència dictada en el seu moment pel jutjat social número quatre de Sevilla i ratifica la indemnització a la família de la redactora.

Ana Belén García, reportera de l’agencia Korpa, propietat de les també periodistes Paloma García Pelayo i Ángela Portero, va morir en un accident de treball «en missió» el 20 de gener de 2005 quan es dirigia, en companyia d’una reportera gràfica de la mateixa agència, des de Sevilla a Còrdova a cobrir un acte dels Prínceps d’Astúries, en automòbil facilitat per l’empresa Korpa.

El TSJA ratifica en tots els seus termes la sentència del jutjat dels Social número quatre de Sevilla que va declarar com a accident laboral la mort d’Ana Belén García. L’alt tribunal andalús considera igualment demostrada la relació laboral de la morta amb Korpa amb almenys disset elements que configuren una relació pròpia d’un contracte de treball. Per això ratifica la condemna de l’empresa a abonar als pares d’Ana Belén García una indemnització de 89.673 euros.

El Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), que han exercit les accions judicials a través del seu advocat Carlos Crisóstomo, mostren la seva més absoluta satisfacció per aquesta nova sentència que consideren un suport judicial a les nombroses denúncies que sobre la situació dels periodistes, i especialment els que s’ocupen dels temes del cor, vénen realitzant.

L’èxit que per a la professió periodística suposa aquesta nova sentència favorable hauria de ser un seriós toc d’atenció per a les empreses de comunicació que segueixen basant en les precàries condicions laborals, salarials i professionals dels seus treballadors, gran part dels seus beneficis econòmics. Així mateix l’SPA destaca que aquest cas demostra, una vegada més, la necessitat de regular legalment la professió periodística mitjançant un Estatut del periodista professional -que es troba en tràmit en el Congrés dels Diputats- i una llei de Drets Laborals que ho complementi.