L’Executiva del Sindicat de Periodistes de Galícia (SXG) informa de la dimissió del secretari general. En el Consell Directiu d’aquest cap de setmana, Xurxo Salgado ha explicat que deixa el càrrec per motius personals. L’SXG agraeix la tasca del seu únic secretari general al llarg d’aquests sis anys, un esforç que ha permès al sindicat néixer i consolidar-se com a referent del sindicalisme en els mitjans de comunicació.

L’SXG presideix o és majoritari en els comitès de La Voz de Galicia, Xornal de Galicia, La Región de Orense, Diario de Ferrol i Radio Coruña.

Salgado va presentar la dimissió fa un mes durant una reunió de l’Executiva però no s’ha fet efectiva fins a la reunió del Consell Directiu (òrgan de govern del sindicat) aquest dissabte a Santiago.

En el seu comiat, Salgado ha instat els companys a continuar pel camí traçat aquests anys i ha llançat missatges d’ànim per als professionals que passen per mals moments a causa de la crisi econòmica. “En aquests moments, més que mai, és necessària la unió i la solidaritat entre companys. Només ajudant-nos uns als altres podem fer front a la greu situació que pateixen els mitjans”. En aquest sentit, ha volgut deixar clar que “la unió fa la força” i ha fet una crida als professionals a denunciar davant de l’SXG o davant la justícia les irregularitats que puguin patir.

També ha reclamat a les direccions dels mitjans que, davant la crisi econòmica, “facin pinya i treballin estretament” amb els periodistes per superar els problemes del sector.

Xurxo Salgado va ser reelegit per unanimitat durant l’Assemblea General del mes de novembre passat celebrada a Santiago. Fins a la pròxima assemblea, la secretaria general serà assumida de manera col•legiada per la resta de l’Executiva.