«Els instruments judicials utilitzats contra Julian Assange són un atac monstruós contra la llibertat de premsa», va clamar Tim Dawson, membre executiu del Sindicat de Periodistes de Regne Unit i Irlanda (NUJ) i el seu representant en la FIP, en el primer míting de la campanya No extradeixin Julian Assange, celebrat a Londres el passat 4 de febrer. «Tret que els periodistes s’adonin d’aquesta amenaça i comprenguin el greu mal que representaria el seu enjudiciament, la capacitat de qualsevol de nosaltres per a informar es danyarà greument», va afegir.

La Federació Internacional de Periodistes (FIP) i la Federació Europea de Periodistes (FEP) han impulsat una campanya internacional per exigir l’alliberament immediat de Julian Assange, el fundador de Wikileaks. El fet que aquest estigui detingut actualment en un centre penitenciari britànic fa que el NUJ sigui més actiu, amb mobilitzacions contants, que es poden seguir a través de la seva pàgina web. Però la resta de membres de la FIP i la FEP hi donen suport, com és el cas de l’SPC i de la FeSP, que s’han adherit al manifest propogut per aquestes i alres organitzacions internacionals denunciant la situació d’Assange.

Dawson va assenyalar que «debatre si Assange és o no és periodista és irrellevant en aquest moment. També ho són els judicis sobre el seu comportament en el passat. Els dispositius legals que s’estan desplegant per tractar de portar-lo als Estats Units no tenen precedents i són temibles per a qualsevol periodisme que toqui la seguretat de l’estat, de la defensa o de l’espionatge. Si Assange és extradit per complir una condemna de presó que podria arribar als 175 anys, cap periodista està fora de perill».

La manifestació es va convocar davant l’anunci de l’audiència d’extradició d’Assange, que començarà al Tribunal de la Corona de Woolwich el dilluns 24 de febrer.

Una audiència aproximada de 600 persones també va escoltar Jen Robinson, advocat d’Assange, el canceller John McDonnell i Kristinn Hrafnsson, editor en cap de Wikileaks.