El jurat del X Premi Internacional de Periodisme Julio Anguita Parrado ha decidit concedir el guardó al periodista salvadorenc Carlos Dada, fundador de El Faro, un mitjà de referència del periodisme de defensa dels Drets Humans a Iberoamèrica. Dada és un periodista compromès i incòmode en un país i una zona del món on l’exercici del periodisme és una professió d’alt risc. El Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) concedeixen aquest premi en record del periodista cordovès del mateix nom mort a l’Iraq el 7 d’abril de 2003. El guardó, que està dotat amb 2.500 euros i una escultura commemorativa, compta amb el patrocini de l’Ajuntament i la col·laboració de la Universitat de Còrdova, la Junta d’Andalusia i el Parc Joier de Còrdova.

El jurat vol fer extensiu el reconeixement a la plantilla de la publicació –un mitjà independent que busca finançament per realitzar els seus projectes i que amb la seva investigació treu a la llum moments foscos de la història d’El Salvador– així com als periodistes de la regió que segueixen compromesos amb el periodisme lliure i independent.

El jurat d’aquesta edició ha estat format per Marta López, redactora cap d’Internacional d’El Periódico; Rafael Panadero, cap de la secció d’Internacional a la Cadena SER; Enric Juliana, director adjunt de La Vanguardia; Inmaculada Postigo, degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació de Màlaga; Rosa Aparicio, cap del Gabinet de Comunicació de la Universitat de Còrdova; Ana Anguita Parrado, en representació de la família de Julio Anguita Parrado, i la secretària general de l’SPA, Lola Fernández Palenzuela, que actua com a secretària del jurat.