El Consell de la Informació de Catalunya (CIC) afirma en el seu informe anual que el director del programa de reportatges de TV3 “Entre Línies”, ha vulnerat el Codi Deontològic de la professió per simultaniejar la seva feina amb la participació en un anunci. El dictamen del CIC desautoritza les al·legacions que el mateix Ramon Pellicer i el director de TV3, Lluís Oliva, van fer arribar a aquest organisme. La seva resposta va ser la de considerar “errònia” la interpretació que el Comitè Professional de TV3, que porta un any funcionant, va fer de l’article del Codi Deontològic, que condemna simultaniejar l’exercici del periodisme amb activitats publicitàries.
És significatiu que el director de la televisió pública de Catalunya, que ha assumit el Codi Deontològic i dóna suport al Consell de la Informació, hagi de ser corregit per aquest organisme i es mantingui en la posició ja expressada fa uns anys en el cas del iogurt “bio” -promocionat publicitàriament per una altra estrella de la casa- de limitar-se a garantir que els anuncis de presentadors d’informatius no es passin immediatament abans o després dels seus programes. Si en el primer cas es va comentar que la “tebior” dels directius de TV3 pel que fa a l’autoexigència professional dels informadors podia obeir a la necessitat de “retenir” suposades “estrelles” mediàtiques, caldrà ara pensar el mateix en relació amb el cas “Ramon Pellicer”?
En qualsevol cas, sigui benvinguda la tasca del CIC que, tot i la modèstia de recursos i competències, és un punt de referència a l’hora de tractar l’activitat informativa més enllà de la lògica mercantil, i retornant-la d’allà d’on mai no hagués hagut de sortir: del terreny de l’ètica periodística i de la concepció de l’activitat professional com un servei a la societat, i no com un mitjà per aconseguir beneficis, econòmics o del tipus que sigui.