Quan es complien sis mesos des que Marc Marginedas havia estat segrestat per grups armats a Síria i tres dies després del seu alliberament –diumenge passat dia 2– els treballadors del grup Z han sortit de nou al carrer com cada dimecres, a les cinc de la tarda, a la porta d’El Periódico. Ho han fet per celebrar el retorn del periodista català però per recordar que encara n’hi ha d’altres que no han recuperat la seva llibertat, com són el cas del reporter de El Mundo, Javier Espinosa, i del fotògraf freelance Ricard Garcia Vilanova, així com de prop d’una cinquantena més d’informadors retinguts pels seus captors. Qui ho ha explicat així ha estat Ana Sofía Cardenal, cosina de Marc, que ha agraït en nom de la família el suport dels treballadors del diari, en especial dels caps immediats de Marc, així com de les persones i organitzacions que han participat en les concentracions fetes des del mes de setembre fins ara.

La concentració d’avui ha coincidit amb la presentació a Madrid del comitè de suport als periodistes espanyols encara segrestats, en especial de Ricard Garcia Vilanova, que al ser freelance no té al darrera cap empresa que en aquests moments li cobreixi les esquenes des del punt de vista econòmic. Per aquesta raó, aquest comitè impulsarà la publicació d’un llibre amb diversos treballs d’aquest fotògraf, especialment de Líbia, on Ricard havia anat per cobrir la guerra que fa uns mesos va castigar aquest país. El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) així com la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) han anunciat la seva intenció de col·laborar en aquesta campanya. Les dues organitzacions porten defensant des de fa anys la regulació de la figura del periodista a la peça –el cas de Ricard– ja que la seva desprotecció social el deixa indefens davant de qualsevol eventualitat, com succeeix actualment. García Vilanova és l’exemple en la seva faceta més dramàtica de les greus conseqüències que comporta la desregulació d’aquesta figura essencial en el periodisme, a diferència del que succeeix en una gran majoria de països.

L’SPC ja va expressar la seva satisfacció per l’alliberament de Marc quan aquest va ser conegut el 2 de març passat. El sindicat ha estat present en totes les concentracions convocades pels companys de Marc i felicita especialment la seva família per haver posat fi a aquest patiment.