La vaga i les mobilitzacions dels treballadors de Gráficas de Prensa Diaria (GPD) –la rotativa del Grupo Z– ha acabat amb un èxit força notori per part dels treballadors. El comitè d’empresa i la direcció de GPD han formalitzat aquesta setmana l’acord final que millora amb escreix les condicions inicials que oferia el Grup Z arribant al 80% del que haurien les indemnitzacions en cas d’acomiadament improcedent.

L’ERO presentat per GPD era resultat de la decisió del Grupo Z de tancar la rotativa, operació que forma part de l’acord entre Antonio Asensio Mosbah i Prensa Ibérica per la venda del primer al segon del hòlding editor entre altres d’El Periódico de Catalunya i de l’Sport. Davant la irreversibilitat d’aquesta decisió, els treballadors de la planta impressora van demanar les millors condicions possibles per a la seva sortida, cosa a la qual l’empresa va respondre amb una oferta molt a la baixa.

Això va provocar la convocatòria de vaga per part de la plantilla –amb 53 persones– i diverses mobilitzacions. La vaga va provocar que El Periódico i l’Sport no fossin distribuïts a Catalunya durant uns dies. La darrera de les accions de protesta va ser dijous 16 de maig davant la seu de La Caixa, una de les màximes creditores de Grup Z i entitat que controlava de facto la gestió del hòlding. L’endemà, segons explicar el comitè d’empresa, va haver-hi una nova oferta a la plantilla a partir de la qual s’ha bastit aquest acord final.

Les publicacions del Grup Z se seguiran imprimint a GPD fins al pròxim 31 de maig, data a partir de la qual es començarà a fer a Cre-A (rotativa del Grup Godó) l’edició en castellà d’El Periódico de Catalunya, i a Imprintsa, l’edició en català i l’Sport. Aquesta segona ja pertany a Prensa Ibérica i és on s’imprimeix Regió 7 i Diari de Girona, els dos rotatius que el Grup Moll ja tenia a Catalunya.