Organitzacions i col•lectius ciutadans, socials, de juristes i sindicals -entre els quals figura la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)- s’han adreçat per escrit al comissari per als Drets Humans del Consell d’Europa, Nils Muiznieks, perquè faci un “crida urgent” al Govern espanyol amb l’objectiu de paralitzar la tramitació de la Llei Orgànica de Protecció de la Seguretat Ciutadana, coneguda com a ‘Llei Mordassa’.

A la carta li expliquen que sol·liciten la seva intervenció “per les restriccions il·legítimes que aquesta [llei] imposa al dret de reunió pacífica i a la llibertat d’expressió, així com per la incorporació del procediment de rebuig en frontera que donaria lloc a expulsions sumàries i col·lectives de migrants i sol·licitants d’asil”.

La carta va signada per la plataforma No Som Delicte -integrada per més de 70 col·lectius ciutadans, activistes i juristes- i per més de 15 organitzacions com la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Jutges per a la Democràcia, Greenpeace i Ecologistes en Acció, entre d’altres.

A més, s’ha organitzat una campanya de protestes, que començarà el 20 de novembre amb una concentració a la Puerta del Sol, a Madrid, i una altra davant la Delegació del Govern a Barcelona. El dia 27 es faran concentracions davant les delegacions del Govern de tot Espanya.