La Federació Internacional de Periodistes (FIP) demana a totes les organitzacions de periodistes i informadors del món que sumin la seva firma a la demanda de llibertat de Julian Assange, fundador de Wikileaks. En l’escrit que l’organització ha enviat als seus sindicats membres recorda que Assange «va ser acusat sota la llei d’espionatge dels Estats Units per publicar diaris de guerra de l’Afganistan i l’Iraq i cables de l’ambaixada dels Estats Units, documents importants que molts de nosaltres a tot el món usem i ajudem a publicitar».

La FIP entèn que «això estableix un precedent extremadament perillós per als periodistes, les organitzacions de mitjans i la llibertat de premsa. No volem estar en silenci en aquest moment». D’aquesta manera, segueix la carta difosa el 12 de desembre, «convidem a tots els periodistes i persones en tasques relacionats amb el periodisme a ser part d’aquesta declaració global en defensa de Julian Assange. La declaració inclou una cita del Relator Especial de les Nacions Unides sobre la Tortura, Nils Melzer, qui va investigar el cas i que assegura que “finalment em vaig adonar que la propaganda m’havia encegat i que Assange havia estat difamat sistemàticament per desviar l’atenció dels crims que va exposar. Una vegada que va ser deshumanitzat a través de l’aïllament, el ridícul i la vergonya, igual que les bruixes que solíem cremar en la foguera, va ser fàcil privar-lo dels seus drets més fonamentals sense provocar la indignació pública a tot el món”».

Finalment, l’escrit acaba dient que «així, s’està establint un precedent legal, a través de la porta posterior de la nostra pròpia complaença, que en el futur pot i serà aplicada igualment a les revelacions de The Guardian, The New York Times i ABC News». El manifest es pot llegir i signar en aquest enllaç.