El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació, SPC, crida els ciutadans de Catalunya a donar suport i a assistir a la concentració convocada demà dimecres 13 de març, a les 6 de la tarda, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

La convoquen els treballadors de TV3 per defensar el model de televisió pública de servei, aprovat pel Parlament de Catalunya i d’acord amb el seu Mandat marc, que es veu amenaçat per les restriccions pressupostàries, que responen a una situació econòmica real, però que no té com a única solució rebaixar l’aportació pública a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, perquè així es debilita una eina bàsica per a la democràcia, que ha de garantir la vertebració social i territorial i la normalització lingüística i cultural.

La situació és difícil, i els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio ja han vist rebaixats els sous a nivells d’anys enrere i han perdut un seguit de drets laborals arran de diversos decrets dels governs de CiU i del PP. Però l’optimització dels recursos i l’exigència d’eficiència que cal reclamar a una empresa pública es poden fer per la via de la negociació col•lectiva, iniciada ja a les dues empreses, i començant pels sous descontrolats de càrrecs directius o pels drets de certes retransmissions esportives.

La ciutadania no pot caure en l’engany fàcil defensat pel Govern segons el qual l´unica solució passa per retallar la plantilla i enviar més catalans a l’atur. Perquè no sols seria una solució injusta, en què pagarien els menys responsables de la situació, sinó que afectaria de ple una oferta informativa i de programació que no es deu a les audiències ni als interessos de grups privats, alguns dels quals exerceixen una forta influència en el Govern de la Generalitat.

Un Govern, d’altra banda, que assegura que les empreses de la CCMA constitueixen una “estructura d’estat”, i són del tot necessàries pels nous temps polítics que impulsa, però que és capaç de prendre mesures, i fer-les acceptar per la CCMA, que afectaran greument la producció de TV3, que ha de competir en condicions de desigualtat amb múltiples canals d’àmbit estatal, la majoria privats, amb molta més inversió i exclusivament en llengua castellana.

No voldríem que les mesures que pot prendre el Govern obeïssin al pacte amb el PP que els va permetre reformar la Llei de la CCMA i tornar al control governamental de la Corporació. Per això reclamem la comprensió i el suport ciutadans en la defensa d’un model, que necessita dels treballadors que el sustenten, i que constitueix la millor oferta de radiotelevisió del país.

Barcelona, 12 de març de 2013