Amb motiu de l’1 i el 3 de maig, l’SPC denuncia la degradació de
les condicions laborals dels informadors, que afecta la qualitat dels mitjans

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació commemora conjuntament l’1 i el 3 de maig —Dia Internacional dels Treballadors i de la Llibertat de Premsa respectivament— perquè sense feina estable no hi pot haver bona informació.

Com en anys anteriors, aquestes dues dates arriben en un marc on les empreses de comunicació segueixen emparant-se en la crisi per fer noves retallades i agressions a les condicions laborals dels professionals de la comunicació. A hores d’ara, aquesta situació afecta de manera especial els treballadors del grup Prisa, a qui el sindicat manifesta el seu suport. També assistim a una nova ofensiva contra els mitjans de comunicació públics per part de la patronal privada de radiotelevisió, que reclama el tancament d’emissores públiques d’àmbit local, la renúncia a la publicitat per part de les públiques i la privatització de les televisions autonòmiques. Un atac en tota regla contra un sector essencial en l’oferta audiovisual del país que rebutgem des del punt de vista democràtic, professional i laboral.

Però no podem oblidar situacions greus de precarietat que vénen de lluny, i hem de reiterar la nostra denuncia per la situació en què es troben els periodistes a la peça, el col·lectiu més castigat perquè la pèrdua de la feina acostuma a saldar-se sense cap indemnització ni el dret a percebre cap subsidi. Per aquesta raó, reivindiquem un cop més la necessitat que es reguli per llei la professió i es doni cobertura social a un grup de professionals sense els quals molts mitjans de comunicació tindrien greus dificultats per ser al mercat. I ens oposem a que els treballadors dels mitjans de comunicació paguin la crisi de les empreses, utilitzada sovint per endurir l’abast de les retallades.

l’SPC celebra conjuntament l’1 i el 3 de maig perquè la precarietat laboral té conseqüències directes en la qualitat de la informació que es dóna a la ciutadania i afecta també la qualitat de la democràcia. Els acomiadaments i les rebaixes salarials que impulsen les empreses debiliten la qualitat dels seus productes informatius com és públic i notori i com cada cop més perceben sectors més amplis de la ciutadania.

Finalment, i davant les pròximes eleccions municipals, l’SPC demana a tots els grups polítics i candidatures que es comprometin a democratitzar els organismes de gestió i control dels mitjans públics locals, d’acord amb el previst a la Llei Audiovisual de Catalunya.

Per tot plegat creiem oportú expressar tot això al carrer participant en els actes convocats amb motiu de l’1 i del 3 de maig.

Defensem els llocs de treball i condicions laborals dignes per exercir bé la nostra feina i garantir el dret a la informació de la ciutadania.

Manifestació de l’1 de maig a Barcelona: cita prèvia a les 11 h. a la porta del sindicat. La manifestació comença a les 11.30 a Rda. Sant Pere-Plaça Catalunya-Plaça Urquinaona