Contra les retallades salarials i de plantilles, contra la reducció de pressupost als mitjans de comunicació i pel pluralisme i pel dret a la informació de la ciutadania

Aquest any ha continuat i s’ha agreujat la situació dels mitjans de comunicació i dels seus treballadors, amenaçats per fortes rebaixes salarials, retalls als seus drets laborals i, en conseqüència, a la seva professionalitat, que per complir amb el deure d’informar amb rigor i de manera veraç necessita estabilitat contractual i unes condicions salarials dignes.

Les xifres de professionals acomiadats i a les files de l’atur s’ha disparat fins a uns 4.500 a Catalunya, sense que l’administració sembli conscient que així com les retallades afecten l’educació i la sanitat, la política de les empreses de comunicació d’atacar en primer lloc els salaris dels treballadors o de retallar les plantilles té uns efectes nefastos per a la vida democràtica, ja que els mitjans de comunicació vertebren el pluralisme de la societat i han de garantir el dret a la informació de la ciutadania. I especialment els mitjans públics que com diu l’Estatut en l’article 52 han de garantir, a més, la neutralitat.

També per això els professionals de la informació defensem les nostres condicions laborals i professionals, que si ja eren precàries de sempre per la falta de regulació de la professió i del sector, ara s’estan degradant de manera accelerada.

Per això i amb motiu de l’1 i el 3 de maig, dia dels treballadors i de la llibertat d’informació respectivament, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació torna a cridar els afiliats i els membres dels Comitès d’empresa i dels Consells Professionals del sector de la comunicació a afegir la seva protesta a la resta de treballadors, tots agredits per polítiques de retallades que no estan portant més que a la recessió econòmica i a la misèria de moltes famílies.

Ens trobarem dimecres 1 de maig, a les 11h davant la seu del sindicat, Ronda Universitat 20, per participar com hem fet tradicionalment en la manifestació majoritària.

T’hi esperem