El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació, denuncia la repressió i l’assetjament a que des de fa dies, i més intensament les darreres hores, s’estan veient sotmesos els ciutadans demòcrates que reclamen la caiguda de la dictadura de Mubarak i també els professionals de la informació de diversos països, que han estat agredits, detinguts i intimidats de diverses maneres.

Volem destacar el cas de les agressions a reporters de mitjans catalans, a càrrec de sectors progovernamentals i avui especialment, la detenció de dos equips del programa 30 minuts de TV3, que integraven sis persones i dos col•laboradors locals, per part de la policia militar, que només a darrera hora del vespre han estat posats en llibertat.

El resultat és que cada cop més s’està fent impossible informar al món de la gravetat de la situació, i tot apunta a una planificada “apagada informativa” que no sols atempta contra la llibertat informativa sinó que pot ser la preparació per a una “operació neteja” contra els manifestants de la plaça del Caire que és l’epicentre de la protesta contra Mubarak.

Per tot plegat reclamem que des dels governs democràtics es pressioni el d’Egipte perquè garanteixi la llibertat d’expressió i de manifestació i protegeixi la llibertat d’informació.

Barcelona, 3 de febrer de 2011

SECRETARIA DE COMUNICACIÓ