La junta executiva de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha expressat el seu total “rebuig” a l’anunci realitzat per la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, i per altres presidents autonòmics i dirigents d’aquest partit de privatitzar les televisions autonòmiques. En un comunicat elaborada després de la reunió de la junta, la FeSP considera que aquesta decisió és “un greu atac al dret a la informació i la comunicació de la ciutadania” i una “retallada més a una democràcia ja debilitada”.

La FeSP considera que l’elevat cost d’aquestes cadenes de ràdio i televisió com a argument per justificar la seva privatització “és només una excusa sense cap tipus de base”. S’afegeix que “en comptes d’utilitzar aquestes televisions com a aparell de propaganda del govern de torn, que és el que estan fent en diverses comunitats autònomes, el que han de fer, amb independència del seu signe polític, és gestionar bé aquestes empreses públiques, impedir abusos i no permetre fitxatges milionaris de directors i alts càrrecs”.

La Junta de la FeSP considera que aquesta manera de pensar del PP és un perill “per a molts mitjans de comunicació municipals, provincials i autonòmics, que poden ser tancats, privatitzats o veure externalitzats els seus espais informatius”.

La FeSP també expressa la seva solidaritat als treballadors del diari Galicia Hoxe, l’únic diari que es publicava en llengua gallega i que ha estat tancat, amb l’acomiadament dels seus 19 treballadors.

El PP també ha anunciat el tancament de Ràdio i Televisió de Mallorca. Els treballadors han convocat el proper dia 9 una festa a favor de la continuïtat d’aquest mitjà de comunicació públic el tancament del qual consideren absurd per ser un ens públic de proximitat, plural, en català i sense dèficit.