Una jutgessa de Santa Cruz de Tenerife ha condemnat l’Agència Canària de Notícies (ACN Press) per vulnerar el dret a la llibertat d’expressió del seu exredactor en cap, Ramon Pérez Almodóvar, i ha obligat l’empresa a retornar-li les seves funcions després d’haver estat destituït mitjançant una carta en la qual s’al·ludia a la “pèrdua de confiança per part de la direcció de l’empresa”. Aquesta pèrdua de confiança es va produir després de la publicació per part de l’exredactor en cap, el 9 de febrer d’aquest any, d’una nota informativa sobre una polèmica política que havia estat publicada en un diari digital de Tenerife. En el text judicial es reconeixen també les pressions rebudes per ACN Press per la feina feta pel periodista en els darrers anys per desenvolupar “una tasca crítica amb els polítics i els poders públics”.

La Unió de Professionals de la Comunicació de Canàries (UPCC-FeSP) es va personar en la demanda interposada per Pérez Almodóvar, ja que n’és un dels seus afiliats. El sindicat canari afirma que aquest tipus d’actuacions sobre els professionals de la informació són molt freqüents en els mitjans d’aquesta comunitat autònoma i lamenta que no hi hagi més sentències d’aquest estil a l’arxipèlag.