En el marc dels actes que l’SPC ha programat per celebrar el XXè aniversari de l’organització, el pròxim 24 d’octubre ens trobarem a Tarragona per commemorar l’efemèride. La sessió es desenvoluparà a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Tarragona a partir de les 19 hores i hi participaran, entre d’altres, Francesc Fàbregas, director d’El Vallenc; Jordi Pazos, extreballador de la ràdio i la televisió municipals de Cambrils; i Ramon Espuny, president de l’SPC. Hem convidat a d’altres companys i companyes, expressió de la professió en aquests vint anys, especialment aquells que han patit i pateixen en carn pròpia els estralls de la crisi que pateix el sector de la comunicació, el segon –després de la construcció– que més destrucció d’ocupació en percentatge ha registrat en el conjunt de l’Estat.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) va néixer els dies 19 i 20 de juny de 1993 en el marc del Congrés Constituent celebrat a Barcelona, en el centre cívic de les Cotxeres de Sants. En el VI Congrés, el 25 d’abril de 2009, l’organització va passar a denominar-se Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC). En aquests vint anys s’ha convertit en un referent imprescindible a la professió, assolint més d’un cententar de membres de comitès d’empresa i delegats de personal en els mitjans de comunicació catalans.

Al marge d’aquest acte a Tarragona, la celebració lúdico-institucional principal serà el pròxim 11 de novembre a Barcelona, en un acte del qual encara s’estan acabant de concretar alguns detalls. L’SPC confia que aquest acte a Tarragona serveixi per potenciar l’organització en aquesta demarcació. En les pròximes setmanes també se’n faran a Girona, Tortosa i Lleida. Entre d’altres coses, el sindicat està preparant també una mostra fotogràfica –que porta el nom de Memorial Lluís Díez– amb aportacions dels fotoperiodistes de l’organització.