Amb el propòsit de promoure la producció periodística a l’Amèrica Llatina i Espanya sobre la desigualtat de gènere, la Fundació Gabriel García Márquez per al Nou Periodisme Iberoamericà (FNPI) i Oxfam Intermón a Espanya convoquen per tercera vegada la Beca Oxfam FNPI. Una oportunitat que permet a periodistes de la regió iberoamericana que publiquin en castellà donar a conèixer els seus treballs sobre aquesta matèria, així com donar suport a la producció de noves contribucions al coneixement i el debat públic sobre aquesta temàtica.

En aquesta edició, la Beca Oxfam FNPI premiarà un reportatge escrit o crònica que retrati la desigualtat de gènere amb 5.000 dòlars per ajudar en el procés d’investigació, redacció, edició i publicació d’un nou treball sobre aquesta temàtica a països d’Amèrica Llatina o Espanya. El jurat està format per Montserrat Domínguez (Espanya), sotsdirectora del diari El País i vicepresidenta de l’Associació de Periodistes Europeus; Josefina Licitra (Argentina), editora de la revista Orsay i guanyadora del Premi Nou Periodisme CEMEX-FNPI el 2004; y Gabriela Wiener (Perú), autora i col·laboradora de The New York Times, eldiario.es i La República (Perú). Triarà la persona guanyadora després d’avaluar la qualitat narrativa, els valors ètics i la pertinència amb el tòpic de desigualtat de gènere en els treballs presentats.

La convocatòria està oberta fins al 31 de maig. Per participar-hi, s’haurà de presentar un reportatge publicat, en el curs de l’últim any (entre l’1 gener de 2018 fins al 30 d’abril de 2019) en un mitjà de l’Amèrica Llatina o d’Espanya. Igualment, el o la postulant haurà d’incloure una autobiografia amb èmfasi en la seva experiència periodística i la motivació a participar en aquesta Beca, i una presentació de l’article sobre desigualtat de gènere que treballarà amb els recursos proveïts per la beca. El treball final serà difós en els llocs web i xarxes socials de l’FNPI i Oxfam.

A més, la persona guanyadora de la Beca Oxfam FNPI rebrà una invitació a la sisena edició del Festival Gabo, organitzat per l’FNPI, que tindrà lloc del 2 al 4 d’octubre a la ciutat colombiana de Medellín. En aquest esdeveniment participarà, al costat d’alguns dels membres del jurat de la beca, en una conversa que formarà part de la programació de l’esdeveniment, sobre desigualtat de gènere i periodisme.