El periodista Antoni Gomila va ser escollit ahir secretari general del Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) en el congrés extraordinari celebrat a Palma. Amb ell, completen la llista escollida per formar la nova junta executiva de l’SPIB tretze periodistes, entre els quals treballadors d’IB3, Diari de Balears, Cadena Ser, Cope, El Mundo i l’agència EFE. També en formen part autònoms i professionals a l’atur.

Aquesta candidatura ha estat l’única presentada al congrés on també s’ha escollit un comitè de garanties, la major part professionals de llarga trajectòria, que pugui arbitrar en els eventuals conflictes entre l’executiva i afiliats i garantir que tant l’una com els altres acompleixen el que estableix els estatuts.

Antoni Gomila, té 37 anys és llicenciat en Comunicació Audiovisual i ha treballat a TV3 i IB3TV. Està a l’atur des de fa mig any.

En la seva intervenció, Gomila ha posat l’èmfasi en el compromís de l’SPIB de solidaritzar-se i treballar especialment pels afiliats a l’atur o en perill de quedar-hi, així com vigilar perquè el context de crisi econòmica que afecta els mitjans de comunicació no serveixi de pretext per empitjorar encara més les condicions, ja sovint precàries, dels professionals que encara conserven la feina tant als mitjans públics com als privats.

El nou cap visible del sindicat de periodistes ha xifrat en al voltant de 300 el nombre de treballadors fixos que han perdut la feina en el darrer any i mig en el sector i en 160 els contractats per obra.

El congrés extraordinari de l’SPIB , que ha comptat amb la presència d’uns quaranta afiliats, s’ha celebrat després que a l’ordinari del mes d’octubre, que va comptar amb menys assistència, no es presentés cap candidatura per a la junta executiva.

D’altra banda, el passat dia 2, una trentena de treballadors de la desapareguda Ràdio i Televisió de Mallorca (RTVM) es van concentrar davant l’Oficina del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) a Palma, per escenificar que ja formen part de les llistes de l’atur. “Hem volgut posar cara a la nostra situació”, van dir els treballadors de l’ens públic que va tancar el passat desembre. Aina Morales, que va parlar en nom dels treballadors, va afirmar que la concentració tenia com a objectiu “fer-nos visibles, ja que ens han silenciat”.