Un grup d’extreballadors del diari Público han decidit muntar una cooperativa per recuperar “l’esperit del nostre diari” que van ajudar a fundar l’any 2007. La cooperativa, formada per treballadors i lectors, intentarà comprar la web de Público, que pròximament sortirà a subhasta.

Per fer possible aquesta compra “sense que això ens hipotequi” han obert una campanya de micromecenatge “per implicar la societat en el projecte des del seu llançament”. La campanya l’han posat en marxa a través de la web verkami.

En una nota de premsa que ha fet pública aquest grup de treballadors s’afirma que “el nostre projecte passa per recuperar el millor de Público i fer un diari lliure de les pressions del poder polític i econòmic. Nostres banderes, els temes que ens van fer diferents, seran la clau del nou mitjà: la igualtat de gènere, la necessitat de reparació i de justícia per a les víctimes del franquisme, la denúncia de l’explotació sexual, dels excessos del capital i també de les grans desigualtats engendrades per la globalització. En aquest camí tenim el suport de la Cooperativa Integral Catalana i dels moviments socials, que ocupen un llo central en el nostre projecte de futur”.

A la nota també s’indica que “si no és possible, o no ens deixen [comprar la capçalera] farem un altre mitjà de comunicació amb el mateix esperit amb el qual vam fundar Público però amb un altre nom”.