L’assessoria jurídica del Sindicato de Xornalistas de Galicia (SXG) ha assolit la seva primera victòria en aconseguir que una empresa de Vigo, editora d’una publicació sobre la gent gran, indemnitzi amb 4.000 euros una treballadora a la qual havia acomiadat per negar-se a revelar les seves fonts. L’empresa va voler obligar aquesta persona a què li facilités els noms dels seus contactes per incloure’ls en una base de dades que estava elaborant. Després de rebutjar facilitar la seva agenda, l’empresa la va despatxar al·legant falta de rendiment laboral.

Els serveis jurídics del Sindicat es van fer càrrec del cas després que l’afectada decidís recórrer a la justícia per denunciar el que considerava un acomiadament improcedent. Abans del judici, l’empresa va tractar d’arribar a un acord amb la treballadora acomiadada, oferint-li 3.500 euros. Finalment, el pacte es va tancar amb una indemnització de 4.000 euros. L’SXG vol destacar el dret dels professionals de la informació, recollit a la Constitució espanyola, a mantenir en secret les seves fonts periodístiques i recorda a les empreses que no poden coaccionar un traballador a revelar les seves fonts. En aquest cas, afirma l’SXG, “la justícia sempre estarà de part del periodista”. El Sindicat gallec afegeix que “precisament l’Estatut del periodista professional (EPP), que s’està tramitant al Congrés dels Diputats recull la necessitat de desenvolupar una llei que protegeixi els periodistes davant aquest tipus de situacions i que garanteixi el seu dret a acollir-se al secret professional”.