Els músics de ‘Sabor de Gràcia’ han portat avui la seva rumba catalana a la concentració dels treballadors d’El Periódico i de l’Sport, en vaga des d’ahir contra la intenció del Grupo Z de seguir rebaixant-los el salari. Aquesta ha estat una més de les mostres de solidaritat que han rebut tant de professionals i organitzacions del sector, com de persones i col·lectius ciutadans. De tota manera, els grans protagonistes de la vaga segueixen sent els treballadors dels dos rotatius que avui afronten el segon dia de vaga. La convocatòria a l’Sport acaba avui però no són descartables que en els pròxims dies hi hagi noves mobilitzacions. En tots dos casos, el seguiment de la vaga segueix superant el 90%.

Avui ha estat el primer dia que El Periódico no ha sortit per la vaga i hores d’ara tot fa pensar que demà tampoc acudirà a la cita amb els lectors. En el cas de l’Sport, sí que avui ha sortit una edició de 40 pàgines d’una qualitat ínfima. Des del comitè d’empresa han assegurat que l’exemplar que ha estat publicat avui «és una burla als lectors i subscriptors ja que està farcit d’errors, d’informació desactualitzada i de farciment per omplir paper, sense cap criteri periodístic». I afegeix que «tot el que pugueu veure a la web o al diari no és l’Sport, sinó un subproducte fet per esquirols. Us demanem disculpes perquè us sentireu estafats si intenteu informar-vos, només trobareu articles de tallar i enganxar». Finalment donen les gràcies als lectors «per la vostra comprensió i solidaritat».

A El Periódico la redacció de l’edició en paper està aturada mentre que sí que hi ha una mínima activitat en la versió digital, feta per una petita part de l’staff periodistic. La web no recull, però, cap informació sobre la vaga quan el director, Enric Hernández, s’havia compromès a penjar una notícia sobre el conflicte. Finalment, el president del grup, Antonio Asensio, és qui va vetar qualsevol publicació a la web referent a l’aturada dels seus treballadors.