El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha creat un blog a través del qual es canalitzarà tota la informació que generi el VI Congrés de l’organització que es celebrarà el pròxim 25 d’abril al centre cívic de la Casa Golferichs, a Barcelona. L’adreça d’aquest blog és congrés a través del qual es pot gestionar també la inscripció a les sessions.

El lema del Congrés és «Plantem cara a la crisi, defensem la informació» i l’SPC l’afronta amb un procés de renovació important. Com en anteriors ocasions, s’han previst dos tipus de sessions. Per una banda hi haurà les que estan estatutàriament restringides a l’afiliació, vinculades a les votacions que es puguin efectuar sobre la gestió efectuada i els òrgans de direcció a elegir. Per un altre costat, els debats programàtics i sobre la situació del sector estan oberts al conjunt de la professió per tal que tothom pugui aportar el seu punt de vista sobre el què ha de fer el Sindicat en defensa dels periodistes i del dret a la informació de la ciutadania.

Al blog s’hi pot consultar el programa de la jornada, l’informe de gestió que la Junta Executiva sortint presentarà al Congrés, així com la proposta de programa d’acció per als pròxims quatre anys i un informe sobre la situació del sector. També hi ha un formulari d’inscripció, qüestió que el Sindicat considera important des del punt de vista logístic sobretot pel que fa a reserves de places per al dinar del migdia.