La direcció de Grupo Zeta va mantenir la seva posició inflexible en la reunió d’ahir provocant la ruptura de les negociacions de l’ERO a El Periódico, segons informa el comitè d’empresa en el seu blog. L’empresa ha proposat rebaixar en quatre el nombre d’afectats el llistat que estava en 170, deixant-lo finalment en 166 acomiadaments, i aplicar rebaixes salarials de fins al 50% per evitar futures extincions de contractes. A la vista de l’immobilisme de la companyia, l’inspector de Treball que actua com a mediador va suspendre les següents reunions de negociació previstes i ja ha anunciat que si abans del dia 7 –que es quan finalitza el període de consultes de l’ERO– no hi ha noves propostes sobre la taula de negociacions, començarà a redactar l’informe sobre l’ERO.

Grupo Zeta manté els tancaments de seccions senceres i l’externalització d’altres. A la reunió d’ahir va plantejar com a única alternativa per evitar acomiadaments la rebaixa salarial del personal que es quedi a l’empresa al qual aplicaria una retallada addicional del 12% i deixaria amb un sou rebaixat aproximadament en un 28% en algunes àrees (16% de rebaixa actual + 12% de nova rebaixa). En altres departaments planteja reduccions de jornada i sou del 50%. La proposta de l’empresa «mantindria la seva pretensió inicial de rebaixa de massa salarial en totes les companyies i àrees i a més els estalviaria els costos indemnitzatoris en pretendre que siguin els mateixos treballadors els qui assumeixin el cost salarial dels acomiadaments.»

El comitè ha expressat la seva disposició a negociar de debò i ha tornat a manifestar que no acceptaria propostes que incloguessin noves rebaixes salarials sumades a les vigents fins a 2020, pactades al juliol passat, i que la solució havia de partir d’un escenari realista i amb alternatives als acomiadaments que fossin assumibles. Reduir quatre persones mancant dos dies del tancament del període de consultes i plantejar rebaixes salarials del 28% al 50% «és una mostra del poc interès de l’empresa a saldar aquest procés amb un acord», sosté el comitè intercentres.

Els treballadors rebran informació detallada del procés en les assemblees convocades per al matí i per a la tarda d’avui, que aniran acompanyades de noves protestes al carrer. En les assemblees també s’informarà de les convocatòries de vagues pendents, que inclouen la del divendres 6 d’abril i dels dies 10 al 13 de la setmana vinent.