Secretaria de Comunicació de l'SPC

Els mitjans menyspreen la fotografia i degraden el fotoperiodisme

L'SPC denuncia que cada cop hi ha menys fotoperiodistes en plantilla i que en canvi molts mitjans abusen dels falsos autònoms en frau de llei. El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) denuncia la tendència creixent als mitjans de comunicació a menysprear la tasca dels fotoperiodistes i a degradar les seves condicions laborals.

By |2018-06-25T09:26:56+01:0025/06/2018|Comunicats|Comentaris tancats a Els mitjans menyspreen la fotografia i degraden el fotoperiodisme

Condol per la mort d’un mestre

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació vol manifestar el seu condol als familiars del professor de secundària mort aquest matí a Barcelona, presumptament a mans d'un alumne de 13 anys, als de la resta de persones ferides i al conjunt de la comunitat educativa. És un fet sense precedents a Catalunya, i un atemptat contra un dels elements bàsics de la nostra societat, que no s'ha de tornar a produir mai més. Donem suport a totes les iniciatives que es facin per expressar el dol per aquests fets terribles.

By |2015-04-21T09:42:17+01:0021/04/2015|Comunicats|Comentaris tancats a Condol per la mort d’un mestre

Rebutgem el nomenament d’Eladio Jareño com a director d’RTVE a Catalunya

El PP supera totes les cotes de desvergonyiment en el control governamental dels mitjans públics El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació, considera que el nomenament d'Eladio Jareño, fins ara responsable de comunicació del PPC i assessor personal de la seva presidenta, Alicia Sánchez Camacho, com a nou director d'RTVE a Catalunya no garanteix la necessària independència, neutralitat i objectivitat que la Constitució contempla pels mitjans de comunicació social dependents de l'Estat en el seu article 20.

By |2014-11-13T17:44:08+01:0013/11/2014|Comunicats|Comentaris tancats a Rebutgem el nomenament d’Eladio Jareño com a director d’RTVE a Catalunya

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) va atorgar el 3 de setembre passat un total de 22 freqüències de ràdio –en queda una pendent de concessió de les 23 que van sortir a concurs– que majoritàriament van anar a parar a uns pocs grups comercials. El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) lamenta un cop més que el tercer sector de la comunicació –ni públic ni privat– hagi quedat marginat en el repartiment, cosa que manté la invisibilitat dels moviments socials en l'espectre ràdiotelevisiu català.

By |2014-09-18T22:13:06+01:0018/09/2014|Comunicats|Comentaris tancats a Les ràdios comunitàries, de nou marginades. El darrer atorgament de freqüències evidencia una altra vegada la urgent necessitat de regular el tercer sector

El dret a la informació de la ciutadania, desallotjat al barri de Sants

Un grup d'encaputxats calcina una unitat mòbil de TV3 mentre que els Mossos ataquen la seu de 'La Directa'

By |2021-02-25T18:47:35+01:0027/05/2014|Comunicats|Comentaris tancats a El dret a la informació de la ciutadania, desallotjat al barri de Sants

Per una RTV pública, desgovernamentalitzada i plural

Aquest dijous es debaten al Parlament dues iniciatives per reformar la Llei Audiovisual de Catalunya, la llei del CAC i la de la CCMA, que ja van ser modificades el 2012 amb els vots de CiU i del PP, de manera que es va tornar a la governamentalització dels dos darrers organismes limitant-ne el pluralisme i assegurant-ne el control directe des de l'Executiu.

By |2014-04-25T06:41:10+01:0025/04/2014|Comunicats|Comentaris tancats a Per una RTV pública, desgovernamentalitzada i plural