Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)

25N: Contra la violència i la discriminació de les dones

El 25 de novembre, Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones, es commemora demà enmig d'una greu crisi sanitària, econòmica i social que pateix tothom, i també els mitjans de comunicació i als i les qui hi treballen. En aquesta situació, la COVID-19 no pot amagar les greus deficiències que persisteixen en el sector del periodisme en matèria d'igualtat ni les violències que es continuen exercint contra les dones periodistes, que han augmentat en aquests temps de pandèmia.

By |2021-02-15T12:04:43+01:0024/11/2020|Comunicats|0 Comments

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera inacceptable, per ser molt reduït, el nombre de periodistes i fotoperiodistes que la Lliga de Futbol Professional (LFP) ha decidit que podran entrar en els estadis de futbol, quan es reprenguin els partits. Tanta limitació no sols afecta el pluralisme informatiu i el dret a la informació de la ciutadania, sinó que posa en risc el treball de col·laboradors, autònoms i freelance, perquè no es garanteix la seva presència.

By |2021-02-24T18:41:54+01:0006/06/2020|Comunicats|Comentaris tancats a La FeSP demana més informadors en els partits de futbol i rebat els arguments de l’LFP per limitar la tasca dels professionals

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) rebutja les normes que ha adoptat la Lliga de Futbol Professional per als informadors quan es reprenguin els partits, perquè se sumen i contribueixen a la deterioració que ja ha sofert el dret a la informació de la ciutadania a causa de les mesures imposades amb motiu de la pandèmia provocada pel coronavirus.

By |2020-09-21T11:29:25+01:0012/05/2020|Comunicats|Comentaris tancats a L’LFP aprofita el COVID-19 per a carregar-se el dret a la informació, amb la complicitat dels mitjans

El Coronavirus fomenta el ‘precariodisme’ i castiga el ‘periodigne’

La commemoració del Dia Internacional del Treball, l'1 de maig, i el Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, el 3 de maig, arriba enguany en plena crisi sanitària produïda per la pandèmia del coronavirus. Les greus conseqüències sanitàries, socials, laborals i econòmiques que està provocant en el conjunt de la ciutadania, també en el món de la comunicació, són ja molt conegudes i ara cal mirar cap endavant i fer propostes de futur.

By |2021-03-03T12:01:03+01:0030/04/2020|Comunicats|Comentaris tancats a El Coronavirus fomenta el ‘precariodisme’ i castiga el ‘periodigne’

En complir-se avui quatre anys de l'entrada en vigor de la Llei Orgànica de Protecció de la Seguretat Ciutadana -més coneguda com a Llei Mordassa-, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) demana al president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, i als grups parlamentaris de l'esquerra al Congrés que compleixin els seus reiterats compromisos i promeses de modificar els articles d'aquesta norma que vulneren els drets de la llibertat d'expressió i informació i de manifestació pacífica, i també el que limiten altres drets de la ciutadania.

By |2019-07-01T15:28:49+01:0001/07/2019|Comunicats|Comentaris tancats a La FeSP demana al Govern i grups del Congrés que compleixin el seu compromís de modificar la Llei Mordassa

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) demana a les formacions polítiques que incloguin als seus programes propostes per defensar-lo i per regular per llei la professió periodística i la despolitització dels mitjans públics Davant la pròxima campanya de les eleccions generals del 20 de desembre, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) demana a tots els partits polítics que incloguin als seus programes i expliquin amb claredat quines són les seves propostes per defensar el dret a la informació i la comunicació de la ciutadania.

By |2015-11-02T17:36:15+01:0002/11/2015|Comunicats|Comentaris tancats a Tots els partits s’han de comprometre amb el dret a la informació i la comunicació

Combatre el terrorisme no exigeix retallar llibertats

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) rebutja el discurs de la por que proclamen aquells que contraposen la seguretat a la llibertat La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) posa de manifest la seva preocupació davant d’algunes de les reaccions que s’han produït arran dels brutals atemptats contra el setmanari francès Charlie Hebdo i un supermercat jueu, que animen a retallar llibertats públiques com si això fos imprescindible per combatre el terrorisme.

By |2015-01-19T21:59:29+01:0019/01/2015|Comunicats|Comentaris tancats a Combatre el terrorisme no exigeix retallar llibertats