Consell professional de TV3

Separem la publicitat de la informació

El Consell Professional [de TV3] hem recollit les darreres setmanes queixes diverses en relació a un fet que personal d'informatius interpreta com una vulneració de la separació necessària entre publicitat i informació. Es tracta de la campanya d'una firma de productes congelats que protagonitza l'Helena Garcia Melero, conductora del programa Tot es Mou. Pel Consell, ens trobem davant una pràctica que vulnera els dos apartats de l’article sobre incompatibilitats del Llibre d’Estil de la CCMA.

By |2018-10-08T15:21:27+01:0008/10/2018|Altres comunicats|Comentaris tancats a Separem la publicitat de la informació

‘Sense Ficció’ i ’30”: canvis a meditar

Les direccions de TV3 i dels seus serveis informatius han engegat un procés de canvis en els programes 30' i Sense Ficció que s'han vist interromputs gairebé abans de néixer. Les línies mestres passen per la incorporació de Sense Ficció a l'àmbit d'Informatius, la fusió de les dues redaccions, canvis en el llenguatge i en alguns formats i direcció única. L'encàrrec es va fer al reporter Raül Gallego, que després de l'acceptació inicial va rebutjar l'oferiment.

By |2017-07-14T15:37:55+01:0014/07/2017|Altres comunicats|Comentaris tancats a ‘Sense Ficció’ i ’30”: canvis a meditar

Els periodistes hem d’informar, i no fer publicitat

Tornem a tenir entre mans dos casos de campanyes de publicitat protagonitzades per treballadors de TV3, que són cares conegudes de la cadena i relacionades amb els informatius. El “Llibre d'estil de la CCMA” deixa ben clara aquesta incompatibilitat, però es força el sentit literal de la norma per trobar una escletxa i autoritzar les campanyes. El Llibre d'estil diu:

By |2016-10-19T11:16:25+01:0019/10/2016|Altres comunicats|Comentaris tancats a Els periodistes hem d’informar, i no fer publicitat

De nou, la violència contra els informadors

Voldríem no haver de fer enunciats tan obvis com reiterar la posició del Consell Professional contra els atacs a la llibertat d’expressió i de premsa, contra la violència com a recurs per imposar punts de vista i opinions, i contra el sectarisme, la intolerància i el dogmatisme. Però en una setmana en què l’atac al missatger s’ha convertit en la manera a través de la qual grups de dogmàtics han expressat el que són ho hem de tornar a fer.

By |2016-06-03T14:59:23+01:0003/06/2016|Altres comunicats|Comentaris tancats a De nou, la violència contra els informadors

No podem jugar amb els mitjans públics

Estem en plena precampanya d'unes eleccions que marcaran el futur de Catalunya, en diguem o no plebiscitàries o autonòmiques i, davant d'aquest repte, reclamem que la televisió pública del país, TV3 , continuï sent rigorosa i estigui al servei de l'espectador. No podem posar en perill ni jugar amb la credibilitat que s'ha guanyat durant tants anys.

By |2015-08-06T10:30:22+01:0006/08/2015|Altres comunicats|Comentaris tancats a No podem jugar amb els mitjans públics

Especials informatius sí, parlar de tot, també sí

Els temps i fets que vivim són d’una rellevància informativa inqüestionable. La transcendència del moment i els interrogants que s’obren davant d’un procés incert demanen una resposta clara i rigorosa dels Serveis Informatius de TV3 com a televisió pública.

By |2014-10-02T22:30:37+01:0002/10/2014|Altres comunicats|Comentaris tancats a Especials informatius sí, parlar de tot, també sí