La FEP ha organitzat un seminari a través d’Internet (webinar) adreçat als periodistes autònoms que es desenvoluparà el pròxim 21 d’abril, a partir del migdia, i versarà sobre les obligacions a la Seguretat Social. Les inscripcions ja són obertes.

Els participants tindran accés a les informacions sobre els pagaments al sistema de Seguretat Social, una tema que preocupa els periodistes autònoms en una època de relacions laborals precàries i dificultats d’accés la prestacions socials.

Ivan Declercq, assessor de l’associació de periodistes flamencs VVJ, presentarà exemples de Bèlgica, Holanda, França i Noruega, així com del sistema alemany conegut com “assegurança social per a artistes”.

La iniciativa és del grup de perits en periodisme freelance (Freelance Expert Group, Freg) de la Federació Europea de Periodistes, de la qual forma part la FeSP, i és organitzada en col·laboració amb la Deutscher Journalisten-Verband (Federació Alemanya de Periodistes).