El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) rebutja enèrgicament les agressions que van patir ahir alguns periodistes, davant de Catalunya Ràdio a Barcelona, així com la mateixa emissora. Qualsevol reivindicació deixa de ser legítima quan per defensar-la s’utilitza la violència contra professionals i mitjans de comunicació que treballen per garantir un dret democràticament tan bàsic com el dret a la informació.

En el decurs d’una manifestació contra la declaració d’independència que havia fet el Parlament de Catalunya unes hores abans, un grup d’ultres es va dirigir cap a la seu de Catalunya Ràdio, a l’avinguda Diagonal de Barcelona, pròxima al trajecte de la citada manifestació, a la qual van atacar provocant la trencadissa d’alguns vidres. També van agredir un equip de Betevé causant danys en la unitat mòbil desplaçada al lloc dels fets. Un grup de fotoperiodistes que de la mateixa manera eren davant la seu de l’emissora, van ser assetjats, amenaçats i intimidats per aquests manifestants, que volien saber per a quin mitjà treballava cadascun d’ells, fet que considerem molt greu. Un fotògraf d’El País, segons ha denunciat ell mateix, va ser «sacsejat» i li van intentar prendre la càmera.

L’SPC se solidaritza amb els companys i companyes de Catalunya Ràdio, amb els de Betevé –que ja han presentat denúncia dels fets– i amb tots els informadors que ahir es van veure impedits de fer la seva feina professional amb normalitat per l’acció d’aquests manifestants ultres. El sindicat també demana a les autoritats policials que vetllin per la seguretat dels professionals de la informació, perquè puguin fer la seva feina sense entrebancs, sempre, però especialment aquests dies que la tensió social ha augmentat a causa dels moments polítics que viu el país. Finalment, reclamem que s’investiguin els fets i s’actuï contra els seus responsables.

28 d’octubre de 2017